X
X

LinkedIn’de Şirket Sayfası Nasıl Oluşturulur?

AnasayfaYazılarSosyal MedyaLinkedIn’de Şirket Sayfası Nasıl Ol...

LinkedIn’de Şirket Sayfası Nasıl Oluşturulur?

LinkedIn’de şirket sayfası oluşturmak şirketinizin dijital dünyada tanınmasını sağlar. Bilindiği üzere LinkedIn dünyada en çok tercih edilen sosyal medya platformlarından biridir. Yaklaşık 700 milyon kullanıcıya sahip bu platform özellikle iş ağı temasını işler. B2B gibi pazarlama sektörleri ise bu platformda yer alarak birçok avantaj kazanır.

Şirketinizi LinkedIn üzerinde temsil etmeniz mümkündür. Özellikle sayfa açmak kurumsal kimliğinizi yansıtmada iyi bir gösterge olur. Bununla birlikte kişiler şirketinizin hizmetlerini, ürünlerini ve iş ilanlarını daha yakından takip eder. Peki LinkedIn’de şirket sayfası nasıl oluşturulur? Son zamanlarda sıkça sorulan bu soruyu sizler için cevapladık. Ancak öncelikle LinkedIn şirket sayfası nedir konusunu ele alalım. İyi okumalar dileriz!

LinkedIn Şirket Sayfası Nedir?

LinkedIn şirket sayfası (hesabı) ya da kişisel bir hesabınız olabilir. Bu platform iş ağınızı ve son gelişmeleri takip edebilmeniz için harika bir yerdir. Özellikle pazarlama sektöründe bulunuyorsanız burada size fikir verebilecek birçok kreatif çalışma vardır. Ancak kişisel bir hesabınız olmasıyla şirket sayfanızın olması aynı anlama gelmez. Bununla birlikte kurumsallık noktasında aynı ağırlığı da vermez.

Yani kişisel hesabınız daha çok özeldir ve genellikle iş geçmişinizi anlatır. Ayrıca bu hesabınızdan arkadaşlarınızı ekleyebilir, paylaşım yapabilirsiniz. Şirket sayfası ise şirketinizin tanıtımını yapan, ürün veya hizmetlerini gösteren daha kurumsal bir alandır. Burada yine işinizle ilgili paylaşımlar yapabilir hatta iş fırsatı yakalamak isteyen kişilere ulaşabilirsiniz.

LinkedIn şirket sayfası; bu platformda şirketiniz için açtığınız bir sayfadır. Bu durum aynı Facebook’ta açılan sayfalara benzer. Açıkladığımız tanıma ekleyebileceğimiz birkaç faktör daha vardır. Bunlar; kişilerin şirket sayfanızı takip edebilmesi veya yorum yapabilmesidir. Yukarıda dediğimiz gibi kişisel hesabınızdan markaları takip edebilirsiniz. Ancak şirket sayfasından herhangi bir şirketi takip etmeniz olası değildir. Ayrıca arkadaş ekleme gibi özellikler de sayfada bulunmaz. Unutmayın; işletmeler, kurumlar ve markalar için şirket sayfası olumlu geri dönüşlerle bilinirliği artırır.

LinkedIn’de Neden Bir Şirket Sayfası Gerekli?

LinkedIn’de şirket hesabı neden olmalı diye sorarsanız kesinlikle yerinizi ayırtmanız gerekir! Çünkü LinkedIn iş hayatında önemli kişilerin ve şirketlerin bulunduğu bir yerdir. Bu kadar popüler sosyal medya platformunda var olmanız ise şirketinize birçok avantaj sağlar. Bu avantajları aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:

  • Şirketinize iş alımı yapabilirsiniz. Burada iş ilanı açabilir, alanında uzman kişileri bulabilirsiniz.
  • Aynı sektördeki diğer rakip veya paralel şirketlerle bağ kurabilirsiniz.
  • Hedef kitlenizi belirleyebilir, iş dünyasında şirketinizi daha çok öne çıkarabilirsiniz.
  • Şirket sayfanızın ne kadar etkileşim aldığını istatistiksel verilerle kontrol edebilirsiniz. Bu veriler, markanızın strateji belirleme konusunda size yol gösterir.
  • LinkedIn’de sponsorlu reklamlar verebilirsiniz. Bu reklamlarla markanızı sponsorlu tanıtım yolunda gösterebilirsiniz. Bununla birlikte öne çıkan şirketlerin departmanlarında çalışan kişilere InMail gönderebilirsiniz. Inmail; bağlantınız olmayan kişilere direkt mesaj atmanızı sağlayan bir opsiyondur.
  • LinkedIn profesyonel bir mecradır. Bu nedenle dijital dünyada reklam stratejisi belirlemek için bu platform tercih edilir. Uygulanacak stratejilerle birlikte hedef kitlenize ek yeni müşteriler kazanabilirsiniz.

 

Dijital dünyaya açılan kapılardan biri LinkedIn markanız için olmazsa olmaz!

LinkedIn Şirket Hesabı Oluşturma Adımları

LinkedIn şirket hesabı oluşturma adımları bu mecrada sağlam yürümeniz için önemlidir. Sayfa oluşturma işlemleri şöyledir:

 

  1.  1.LinkedIn’de kişisel bir hesabınız varsa www.linkedin.com adresinden giriş yapın.
  2. 2. Sağ üstteki  sekmesine tıklayın.
  3. 3. Sekmenin en aşağısında bulunan Şirket Sayfası Oluştur   kısmına tıklayın.
  4. 4. Karşınıza sayfa türü ekranı gelecek. Şirketiniz bu dört sayfa türünden hangisine eş değerse onu seçip devam edin: 
  5.     ● Küçük işletmeler  ● Orta - büyük işletmeler ● Vitrin sayfası ● Eğitim kurumu
  6. 5. Sayfa türünü girdikten sonra şimdi şirketinizin bilgilerini girin. Burada eksiksiz ve doğru bilgiler vermeniz önemlidir.
  7. 6. Web sitesi, iletişim numarası, adres, profil ve kapak fotoğrafı kısımlarını doldurun. Hakkımızda kısmına şirketinizin tanıtımını, misyon & vizyon kısmını yazabilirsiniz. Bu bilgiler içerisinde şirketinizin kuruluş tarihi ve ürün veya hizmetlerinizi tanıtan cümleler olabilir.
  8. 7. Şirket sayfanız oluşturulduktan sonra buraya yeni adminler ekleyebilirsiniz. Bu işlemi sağ üst kısımda bulunan yönetici ayarlarından yapabilirsiniz. Ayrıca bu kısımda şirketinizin URL’sini düzenleyebilirsiniz. Bu URL; diğer sosyal medya hesaplarınızda kullandığınız username olabilir. Aynı username şirketinizin kurumsal görünümünde püf noktadır.

Paylaştığınız gönderilerinizi sponsorlu çıkma işlemini yine yönetici ayarlarından yapabilirsiniz. Şirket sayfasına ait alt sayfalar ve iş ilanları oluşturma kısımlarının da burada olduğunu söyleyebiliriz.

Önemli Notlar!

Bu notları vermezsek olmaz! İşte LinkedIn şirket sayfanız için bazı küçük dipnotları:

  • Sayfanızda bir kişiyi yönetici yapmak isteyebilirsiniz. Ancak sayfanızı kişisel hesabınızdan açtığınızı unutmayın. Bu nedenle bu kişi hesabınızda arkadaş olarak ekli olmalıdır. Yani bunu kontrol etmenizde fayda vardır.
  • Şirket sayfa işleminin sadece masaüstünde ve iOS’ta yapılacağını bilin.
  • Şirket sayfası açmanın yeterli olmayacağının farkındayız. Bununla birlikte hedef kitlenize yönelik stratejiler, içerik üretimi ve sponsorlu reklamları inceleyin. Sayfanıza bu seçenekleri uygulamak şirketinizin büyümesi için ideal yollardan bazılarıdır.

 

Şirketinizin daha çok büyümesi dileğiyle... Bir sonraki içeriğimizde yeni bilgilerle görüşmek üzere!


Top