X
X

Sosyal Medya Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

AnasayfaYazılarSosyal MedyaSosyal Medya Yönetimi Nedir? Nasıl ...

Sosyal Medya Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

Marka veya Kurumunuzun sosyal medya hesaplarının içerik planlaması ile doğru kullanıcıya ulaşması ve aynı zamanda markanızın ürün ve hizmetlerinin tanıtılması ve pazarlanmasının sağlanmasına sosyal medya yönetimi denmektedir.

Etkili bir sosyal medya yönetimi marka bilinirliğinizi ürün satışlarınız ve sosyal mecralardaki varlığınızı arttırmaktadır. Bunu içinde gerekli planlamalar yaparak içerik takviminize ürün hizmet bilgi verici içerikler ile aylık olarak paylaşımları sağlamak ve sonrasında planlanan içeriğin yayına alınarak gelen etkileşimin raporlanmasıdır.

Sosyal Medya Nasıl Yönetilir?

Sosyal medya yönetimi alanında uzman kişiler ile aşamalara yönelik çalışma ile ortaya çıkmaktadır.  Bunun için aşamalara bakıldığında;

  • İçerik Metin ve Kampanya Oluşturma
  • Görsel Video Oluşturma
  • Paylaşım Planı ve Paylaşım Takvimi Oluşturma
  • İçerik Paylaşımı
  • Mesaj ve Yorum Takibi
  • Raporlama

Aşamaları ile beraberinde aylık bir döngüye sahip olarak gelen etkileşimler ile diğer ayın planlanmasından ibarettir.  Sosyal medya yönetimi yapılırken Firmanızın veya Markanızın sektörel olarak kimliği ön plana alınmaktadır.

Sosyal Medya Yönetiminde İçerik Yönetimi

Sosyal medya yönetiminin ana unsurlarından biri olan içerik yönetimi hesaplarınızın ne şekilde etkileşim alacağını hangi ürünlerin satışının yapılacağını ve müşteri ve kullanıcılara nelerin verileceğini ele almaktadır. Etkili bir içerik yönetimi ile kurumunuzun marka bilinirliği ve takipçi sayısında gözle görülür bir artış olacaktır.

Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilecek Hususlar

  • İçerik paylaşım saatleri sosyal medya için çok önemlidir. Bu içerik paylaşımının hangi saatlerde yapılması gerektiğini kullanıcıların sizler ile olan etkileşimini arttırması demektir.
  • Sosyal medya hesaplarınızda düzenli olarak içerik yayınlamak marka bilinirliği ve akılda kalıcılığı için çok önemlidir.
  • Kampanya planlamak sosyal medya yönetiminin en önemli noktasıdır.
  • Tasarımlarınız, markanızın kurumsal kimliğini yansıtmalıdır. Bu sağlandığında kullanıcı etkileşimleri daha fazla olacaktır.
  • Müşteri mesajları ve takibi ile müşterileriniz ile olan iletişiminiz satış için aşırı önemlidir.

Profesyonel Sosyal Medya Yönetiminin Faydaları Nelerdir?

Profesyonel Sosyal medya yönetimi birçok unsuru ele almaktadır. Bu unsurların en kaliteli şekilde yapılması gerekmektedir. Doğru bir sosyal medya yönetimi ile müşteri kazanımı yapmak isteniliyorsa profesyonel olarak çalışan ajanslar ile çalışılması gerekmektedir. Belirli alanlar olan metin yazarı, kampanya planlaması, görsel çizimi gibi deneyim ve uzmanlık gerektiren bu işler markanızın ileriye taşınmasında çok önemli rol oynayacaktır.

Sosyal Medya Yönetiminde Profesyonel Danışmanlık Nedir?

Sosyal medya yönetiminde danışmaklık hizmeti almak tamamen tecrübeli bir iş alanı olan sektörde daha hızlı hizmet ilerlemeyi sağlamaktadır. Profesyonellik gerektiren konular video grafik metin yazımı gibi unsurların ve reklamların yönetilmesi gibi detay içeren işlerin profesyonel olarak çıkması demektir.

Sosyal Medya Yönetimi Fiyatları

Sosyal medya yönetimim fiyatlarının serbest piyasada değişkenlik göstermesi normaldir. İşin kalitesi ve kurumsallığı ile doğru orantılı olarak giden bu sektör marka ve kurumunuzun ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir. Ortalama fiyat olarak 1200tl ile 15000 tl arasında aylık olarak değişiklik göstermektedir.

Sosyal Medya Yöneticisi Nedir? Ne İş Yapar?

Sosyal medya yöneticisi sosyal medya hesaplarının en kaliteli şekilde yönetilmesini planlayan ve uygulayan kişi demektir.  Tecrübeli bir sosyal medya yöneticisi marka ve kurumun sosyal medya hesaplarını reklamlarını içeriğini planlayarak markaya değer katan satışlarını güçlendiren marka imajını tazeleyen kişilerdir.

 

Neden Sosyal Medya Danışmanlığı Hizmeti Alınır?

Sosyal medya danışmanlığı hizmeti alınmasının temel nedeni kurum içerisinde departman oluşturmak yerine ajans ile anlaşarak sosyal medya hesap yönetiminin yaptırılmasıdır. Maliyet ve diğer konularda sektörel bilgisi olan ajansın sosyal medya yönetimini en doğru şekilde yapılmasını sağlayarak bu konuda firma üzerinden büyük bir yük kaldırmaktadır.

İyi bir sosyal medya nasıl yönetilmelidir?

Sosyal medya içerik planı ve içerik sentezi yapılarak yönetilmeli hatalardan ders alınmalı ve aynı zamanda sektörel tecrübeler ile harmanlanarak deneyim içerisinde koşulara uygun şekilde yönetimi sağlanmalıdır.

İyi Bir Sosyal Medya İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Sosyal medya içeriği hazırlanırken sektörel rakip analizi ile beraber yenilikçi çözümler ile planlamalar yapılarak bir adım daha ileri taşımak için içeriğinizi kaliteli şekilde üretilmesi gerekmektedir. İçeriğin hazırlanırken kullanıcı deneyimi açısından en iyi olacak şekilde planlamalar yapılmalıdır.

Sosyal Medya Platformları Nelerdir?

Facebook

Sosyal medya da akla gelen ilk platformlardan biridir. İnstagram whatsapp uygulamalarında bünyesinde barındıran meta şirketine ait bir sosyal medya platformudur.

İnstagram

Platform insanların video ve görsel paylaşabilecekleri bir sosyal platformdur.

Whatsapp

Kullanıcılar arasında mesaj trafiği oluşturan görsel ve video atılabilen bir mesajlaşma uygulamasıdır.

Telegram

Kullanıcıların kendi arasında sıklıkla kullandıkları bir sosyal medya mesaj uygulamasıdır.

Linkedin

Bireylerin ve firmaların profil oluşturarak bilgilerini cv çalışma deneyimlerini paylaştığı bir platformdur.

Twitter

Kullanıcıların sözsel olarak istedikleri fikirlerini yazı olarak belirli karakter aralıklarından kullanıcılar ile paylaştığı bir platformdur.

Youtube

İçerik Olarak genellikle kullanıcıların video içerik paylaştıkları bir platformdur.

Behance

Abobe firmasına ait olan bu içerik grafik tasarım ve diğer içeriklerin üretilerek paylaşıldığı ve kullanıcılar ile etkileşime sunulduğu bir uygulamadır.

 


Top